Openingstijden

Het circuit is het gehele jaar geopend op woensdag en op zondag.
Maar kijk altijd van te voren op deze website. Hou dus onze Facebook pagina in de gaten, of volg ons op Twitter


Door diverse omstandigheden kan de baan gesloten zijn voor training.


Tijdschema's voor de crossbaan:
(De baandienst geeft met de rode vlag het einde van een training aan en controleert bij inrijden op het polsbandje.)


 


Op zondag is het hek van het terrein open v.a. 09:00uur. Trainingen starten vanaf 9:30u


Trainingstijden:


 


09.30 uur - 09.55 uur: ongeoefenden (25 minuten)
09.55 uur -10.30 uur: geoefenden (35 minuten)
10.30 uur -10.55 uur: ongeoefenden
10.55 uur -11.30 uur: geoefenden
11.30 uur -11.55 uur: ongeoefenden
11.55 uur -12.30 uur: geoefenden

Op woensdag van 1 april tot 1 oktober (zomertijd) is het terrein open vanaf 15.30 uur.


Trainingstijden vanaf 16.00u:


16.00 uur - 16.25 uur: ongeoefenden (25 minuten)
16.25 uur - 17.00 uur: geoefenden (35 minuten)
17.00 uur - 17.25 uur: ongeoefenden 
17.25 uur - 18.00 uur: geoefenden
18.00 uur - 18.25 uur: ongeoefenden 
18.25 uur - 19.00 uur: geoefenden

Op woensdag van 1 oktober tot 1 april (wintertijd) is het terrein open vanaf 13:30 uur.


Trainingstijden vanaf 14.00u: 


14.00 uur - 14.25 uur: ongeoefenden (25 minuten)
14.25 uur - 15.00 uur: geoefenden (35 minuten)
15.00 uur - 15.25 uur: ongeoefenden 
15.25 uur - 16.00 uur: geoefenden 
16.00 uur - 16.25 uur: ongeoefenden 
16.25 uur - 17.00 uur: geoefenden 

De baandienst kan bepalen of er wordt afgeweken van het normale schema.
Tevens kan de baandienst bepalen of iemand in een andere groep moet rijden.

Enkele belangrijke punten:

Duur trainingstijden:
De trainingstijden zijn doorgaans 35 minuten voor de geoefenden en 25 voor de ongeoefenden. Meestal blijkt dat veel ongeoefenden tot het einde van de trainingstrijd door rijden, terwijl de meeste geoefenden er voor de tijd al mee gestopt zijn. Daarom kan het zo zijn dat de overlaptijd plaats vindt in de tijd van de geoefenden (dat is wel zo eerlijk). Het kost nu eenmaal wat tijd om te wisselen. Met name als er veel kleintjes in de baan zijn, wordt er vaak een narijder uit de geoefenden-groep achteraan gestuurd.
Dat kost een paar minuten. HEB DAAR DAN BEGRIP VOOR. Onplezierig gedrag n.a.v. deze overlaptijd wordt NIET getolereerd.
De baan oprijden zonder toestemming, kan zelfs reden zijn dat je wordt weggestuurd (Je krijgtgeen geld terug).

Polsbandje om de pols:
Zorg dat je het polsbandje duidelijk zichtbaar om je pols hebt. Bij voorkeur OVER je shirt heen. Je hebt er echt geen last van, en mocht hij weg raken, dan haal je gewoon een nieuwe. Bij de trainingswissel blijf je wachten totdat de vlagger jou het signaal geeft dat je de baan op mag rijden.NIET EERDER. Rode vlag betekent: de baan verlaten.
Ouders: het bandje hoort om de pols van je kind en niet in jouw jaszak! Gevolg: pappa's en mamma's die met groeiende zorgen zich afvragen waar hun kind blijft, omdat het kind de baan niet op mag.

Ouders met kinderen:
Ouders, ga je met je kind op de grote baan trainen? Hou er dan rekening mee dat je voor eigen verantwoording rijdt. Je kan helemaal niks verhalen op andere rijders of op de organisatie, want je stuurt zelf je kind de grote baan op met een crossmotor. De grote baan kan je niet helemaal overzien en er wordt getraind door diverse soorten mensen. Dus ook door mensen die "niet kijken".
Het is nog beter om met 2 personen het kind te begeleiden.
Hou ook ZELF de trainingstrijden in de gaten. Laat je kind daarom starten aan het begin van de training en haal het kind zelf op tijd uit de baan (bijvoorbeeld 3 minuten voordat de trainingswissel plaats vindt en de ervaren rijders starten).

Rijden in het rennerskwartier is NIET toegestaan:
De sport die wij beoefenen is fysiek de zwaarste sport die er bestaat. Dus een motorcrosser is fit. Velen trainen naast het motorcrossen nog extra bij voor conditie en kracht door te hardlopen, fietsen, zwemmen, fitness, etcetera. Dus waarom zou je dan rijden in het rennerskwartier?
Rijden in het rennerskwartier is gevaarlijk. Het is verboden door de verzekering en door de KNMV. Het is voor de veiligheid van iedereen die zich in het rennerskwartier bevindt.
Dus rij je in het rennerskwartier en je veroorzaakt een ongeval of schade, of je bent erbij betrokken? Dan heb jij sowieso een probleem.
Gewoon niet doen dus.
Doe je het wel, dan is de kans groot dat je wordt weg gestuurd. Helpt dat niet en word je nogmaals betrapt? Dan word je de toegang tot het terrein ontzegd.
Klinkt dit misschien wat streng en onvriendelijk? Dat is het niet, want het merendeel van de crossers loopt gewoon netjes met de motor over het terrein. Zij zijn immers wél fit genoeg.
Als jij wel gaat rijden, dan ben jij asociaal en onbeschoft.